I. Informacje o firmie
Sklep internetowy działający pod adresem www.AromatycznySklep.pl (dalej: Sklep) jest własnością:
Kamili Robakiewicz prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą:
„SPATIUM” PRACOWNIA PROJEKTOWA Kamila Robakiewicz
pod adresem: ul. Łagiewnicka 93, 91-855 Łódź
NIP 726-220-72-43, REGON: 473238620
organ rejestracyjny: Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej prowadzona przez Ministra Gospodarki
tel. 509-557-604
e-mail: biuro@aromatycznysklep.pl
(dalej: Właściciel)
II. Wymagania techniczne
III. Przyjmowanie zamówienia
IV. Zmiana lub anulowanie zamówienia
V. Polityka cenowa
VI. Paragony i faktury
VII. Czas dostawy
VIII. Wysyłka
IX. Formy płatności.
- przelewem na Rachunek Bankowy Nr: 91 1240 3060 1111 0010 7376 1007, Bank Polska Kasa Opieki S.A
- za pobraniem (zapłata listonoszowi lub kurierowi przy odbiorze przesyłki)
X. Prawo odstąpienia od umowy (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
XI. Reklamacje (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
XII. Polityka prywatności (ochrona danych osobowych)
A. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
1. Administratorem danych osobowych jest Kamila Robakiewicz prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „SPATIUM” PRACOWANIA PROJEKTOWA Kamila Robakiewicz z siedzibą przy ul. Łagiewnickiej 93, 91-855 Łódź, NIP 726-220-72-43, REGON 473238620, e-mail: biuro@aromatycznysklep.pl (zwana dalej: „Administratorem”).
2. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane z poszanowaniem zasad przewidzianych Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”), jak również przewidzianych w polskiej ustawie o ochronie danych osobowych, aktów wykonawczych do tej ustawy oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002r., nr 144, poz. 1204, ze zm.).
3. W celu realizacji wymogów ustawowych, Administrator dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych oraz zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
4. Zwroty wykorzystywane w niniejszym dokumencie z wielkiej litery mają znaczenie przypisane im w Regulaminie www.AromatycznySklep.pl (zwanym dalej: „Regulaminem”), o ile w niniejszym dokumencie nie znajdują się odrębne definicje tych zwrotów.
B. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH
1. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w celu:
1) rejestracji konta w Sklepie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. wyrażona zgoda Klienta na przetwarzanie tych danych, potwierdzana poprzez akceptację treści Regulaminu i Polityki prywatności,
2) realizacji zamówień produktów, jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. podejmowanie czynności niezbędnych do zawarcia umowy, której przedmiotem jest realizacja usługi (np. złożenie zamówienia) i konieczność jej realizacji przez Administratora na rzecz danego Klienta. Dodatkowo możliwość takiego przetwarzania danych osobowych potwierdzana jest poprzez akceptację treści Regulaminu i Polityki prywatności w trakcie składania zamówienia,
3) dokonania rozliczeń wynikających z umowy, jest art. 106 e ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług,
4) niezbędnym do wypełnienia uzasadnionych interesów Administratora, w tym prowadzenia działań marketingowych i kampanii reklamowych produktów lub usług Administratora drogą elektroniczną na podstawie odrębnej wyrażonej przez Klienta zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. wyraźna zgoda Klienta na przetwarzanie tych danych udzielana z wykorzystaniem formularza interaktywnego zamieszczonego na stronie Sklepu
C. CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH ORAZ ODBIORCY DANYCH
1. Każdorazowo cel przetwarzania, zakres danych osobowych oraz ewentualni odbiorcy danych osobowych Klienta, który dane przekazuje do przetwarzania Administratorowi wynikają ze zgody Klienta lub przepisów prawa, dodatkowo dane mogą być doprecyzowywane w wyniku działań podejmowanych przez Klienta na stronie Sklepu lub w ramach innych kanałów komunikacji z Klientem.
2. Administrator dokłada szczególnej staranności dla ochrony praw i wolności osób, których dane przetwarza, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane:
a) zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”),
b) w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie są przetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami (,,ograniczenie celu”),
c) adekwatnie, stosownie oraz w sposób ograniczony do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane („minimalizacja danych”),
d) prawidłowo, a w razie potrzeby dane osobowe są uaktualniane („prawidłowość”),
e) w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. („ograniczenie przechowywania”),
f) w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).
3. Użytkownik podaje dane osobowe:
b) w trakcie zakładania konta Klienta i dokonywania zakupów towarów dostępnych w Sklepie: imię i nazwisko, adres, numer telefonu komórkowego i adres e-mail, dane o zamówionych towarach w celu zawarcia i późniejszej realizacji umowy, w tym dokonania wzajemnych rozliczeń i podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie Klienta,
c) w celu wysyłki newslettera, czyli m. in. informacji na temat nowych produktów, promocji i wszelkich wydarzeń marketingowych dostępnych w Sklepie: imię, adres e-mail
4. Przekazywanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne. Klient może nie przekazywać swoich danych osobowych, jednakże w takim wypadku Administrator może nie być w stanie świadczyć usług na rzecz Klienta.
5. Możliwe cele zbierania danych osobowych Klientów przez Administratora:
a) zakładanie konta Klienta,
b) składanie zamówień,
c) rozliczenia sprzedaży,
d) reklamacje,
e) archiwizacja,
f) bieżący kontakt związany ze złożonymi zamówieniami lub zawartymi umowami,
g) realizacja działań marketingowych własnych produktów i usług (w formie elektronicznej), za odrębnie wyrażoną zgodą Klienta.
7. Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów:
a) pracownicy, współpracownicy Administratora,
b) podmioty uprawnione do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa,
c) firmy bądź osoby, na podstawie odpowiednich umów, tj. umowy powierzenia danych m.in. w celu ich archiwizacji, przechowywania, dostarczania, realizacji usług dla utrzymania relacji z Klientami w imieniu Administratora.
8. Podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na mocy odrębnej umowy (umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych), zobowiązane są do przestrzegania zasad poufności i bezpieczeństwa danych osobowych, a w szczególności nieudostępniania danych osobowych osobom nieuprawnionym, oraz do stosowania fizycznych i technicznych środków bezpieczeństwa, adekwatnych do sposobu przetwarzania tych danych. Administrator zapewnia Klientowi na jego życzenie szczegółową informację o podmiocie, któremu powierzył przetwarzanie danych, zakresie powierzonych do przetwarzania danych osobowych oraz terminie ich przekazania. Ponadto, w tym trybie Administrator zapewnia także dostęp do aktualnej i szczegółowej informacji o wykorzystanych lub udostępnianych przez Administratora środkach technicznych zapobiegających pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Klienta drogą elektroniczną.
9. Przy składaniu zamówień na produkty dostępne w Sklepie, Klient może być poproszony o podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres, numer telefonu komórkowego, adres e-mail.
10. Dane osobowe Klienta nie będą sprzedawane ani też przekazywane podmiotom trzecim w innych celach niż opisane powyżej.
D. PRAWA KLIENTÓW.
1. Każdemu Klientowi, którego dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) sprostowania swoich danych osobowych,
c) żądania usunięcia swoich danych osobowych,
d) żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
e) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
f) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
2. Cofnięcie zgody lub sprzeciw co do przetwarzania danych osobowych następuje poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej Administratora: biuro@aromatycznysklep.pl
3. Po cofnięciu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe Klienta nie będą więcej przetwarzane w celach w których zostały przekazane. Zmianę/ uzupełnienie danych osobowych klienta może przeprowadzić w drodze przesłania stosownego wniosku na adres poczty elektronicznej Administratora: biuro@aromatycznysklep.pl
4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w stosunku do przetwarzania danych przez Administratora Klient ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
E. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM
1. Klient w każdej chwili ma możliwość bezpośredniego kontaktu z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany w Pkt A.1 niniejszej Polityki Prywatności.
2. Administrator przechowuje korespondencję z Klientem w celach statystycznych oraz jak najlepszej i najszybszej reakcji na pojawiające się zapytania, a także w celach rozstrzygnięć reklamacyjnych i podejmowanych na podstawie zgłoszeń ewentualnych decyzji o interwencjach administracyjnych dotyczących wskazanych danych. Adresy oraz dane w ten sposób gromadzone nie będą wykorzystywane do komunikacji z Klientem w celu innym niż realizacja zgłoszenia.
3. Wszelkie wnioski Klienta o dokonanie przez Administratora czynności związanych z danymi osobowymi Administrator będzie wykonywał po uprzedniej weryfikacji Klienta. W tym celu zastrzega sobie prawo, by ponownie zwrócić się do Klienta o potwierdzenie jego danych, w tym osobowych, np. w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, etc. Powyższe dotyczy tych samych danych, w tym osobowych, które wcześniej zostały przekazane przez Klienta, i na których przetwarzanie Klient wyraził zgodę. Podanie tych danych nie jest obowiązkowe, lecz może być niezbędne do dokonania czynności lub uzyskania informacji, o których przekazanie wnosi Klient.
F. ZABEZPIECZENIA
1. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo ochrony przetwarzanych danych osobowych adekwatne do zagrożeń oraz kategorii danych osobowych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, wglądem lub zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
G. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Administrator posługuje się plikami „cookies". Plik „cookie" to niewielki plik, zawierający łańcuch znaków, który jest wysyłany do komputera Klienta podczas korzystania ze Sklepu. Informacje zbierane automatycznie przy pomocy "cookies" pozwalają dostosowywać usługi i treści oferowane przez Administratora do indywidualnych potrzeb i preferencji Klienta, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Klienta ze Sklepu. Dzięki plikowi „cookie", przeglądarka Klienta może zostać rozpoznana przez witrynę należącą do Administratora. Większość używanych przez Administratora „cookies" jest po zakończeniu sesji przez Klienta usuwana z jego dysku twardego („session cookies"). Pozostałe pliki „cookies" pozostają na komputerze Klienta w celu umożliwienia rozpoznania komputera Klienta podczas kolejnej wizyty („trwałe cookies"). Wyłączenie przez Klienta opcji pozwalającej na zapisywanie plików „cookies" w przeglądarce internetowej może utrudniać lub uniemożliwiać korzystanie ze strony Sklepu.
2. Administrator korzysta z różnych systemów monitorowania aktywności Klienta w sieci oferowanych przez firmy trzecie, jak np. Google Analytics, tzw. analizy sieci, usługi oferowanej przez Google Inc. Google Analytics posługuje się plikami „cookies", czyli plikami tekstowymi umieszczanymi na komputerze klienta i umożliwiającymi analizę sposobu korzystania ze strony Sklepu. Administrator używa tych informacji, aby ustalić, ile osób odwiedza stronę Sklepu, aby zaaranżować go w sposób najbardziej przyjazny dla Klienta i sprawić, aby Sklep był prostszy i bardziej przyjazny w obsłudze. Decydując się na korzystanie z towarów/usług dostępnych w Sklepie, Klient ma świadomość powyższych działań oraz wyraża na nie zgodę.
3. Mając na uwadze fakt, że rynek usług monitoringu rozwija się niezwykle dynamicznie, Administrator stara się informować Klienta o korzystaniu z usług nowych podmiotów w tym zakresie, a Klient wyraża zgodę, na to, aby w przyszłości mogły to być również inne firmy. Jednocześnie, Administrator informuje, że Klient w każdej chwili może cofnąć swoją zgodę w tym zakresie poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki, zgodnie z procedurą określoną poniżej.
4. Informacje generowane przez „cookies" na temat korzystania ze strony Sklepu przez Klienta (łącznie z jego adresem IP) przesyłane są m.in. do serwera Google Inc. znajdującego się w USA i przechowywane zgodnie z polityką prywatności firmy Google (dostępnej pod adresem: http://www.google.com/intl/pl/privacy/privacy-policy.html). Google korzysta z tych informacji w celu oceny korzystania ze srtony Sklepu, tworzenia raportów przeznaczonych dla operatorów witryn dotyczących aktywności na stronie oraz w celu świadczenia innych usług związanych z korzystaniem ze strony Sklepu oraz z Internetu.
5. Administrator zastrzega sobie prawo do wysyłania Klientom niezamówionych wiadomości nie będących informacją handlową. Zalicza się do nich informacje odnoszące się bezpośrednio do funkcjonowania Sklepu (np. zmiany w funkcjonowaniu), przeprowadzonych za pośrednictwem Sklepu transakcji (np. prośby o wypełnienie ankiety) bądź też zwyczajowe niekomercyjne wiadomości (np. życzenia, komunikaty systemu). Opisane wyżej wiadomości mogą być przesyłane do Klienta przez podmioty działające na rzecz Administratora na podstawie odpowiednich umów o powierzenie danych osobowych do przetwarzania.
6. W Sklepie mogą zostać umieszczone linki (np. w formie logotypów podmiotów trzecich), które w razie aktywacji przekierowują Klienta na zewnętrzną stronę internetową. Fakt zastosowania tego rodzaju odesłań nie może być utożsamiany z istnieniem powiązania pomiędzy Administratorem, a podmiotem, do którego należy zewnętrzna strona internetowa. Administrator w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za skutki tego rodzaju przekierowań ani nie ma wpływu na treści zawarte na takich stronach internetowych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść polityk prywatności i bezpieczeństwa obowiązujących na tych stronach, ani za stosowane w trakcie ich przeglądania „cookies”. Zachęcamy Klientów korzystających z tego rodzaju odesłań do zapoznawania się z treścią odpowiednich dokumentów prawnych obowiązujących na tych stronach.
7. Usługi i funkcje w ramach Sklepu mogą z czasem ulegać rozszerzeniu, co oznacza, że Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, przy zachowaniu jednak praw dotychczas nabytych przez Klientów. Polityka Prywatności dotyczy każdego Klienta. Zmiany mogą nastąpić m.in. z następujących ważnych powodów: 1) zmiany obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych, prawa telekomunikacyjnego, usług świadczonych drogą elektroniczną oraz regulujących prawa konsumentów, wpływające na prawa i obowiązki Administratora lub prawa i obowiązki Klientów, 2) rozwój funkcjonalności Sklepu podyktowany postępem technologii internetowej, w tym stosowanie/wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych lub technicznych, mające wpływ na zakres Polityki Prywatności.
8. Administrator każdorazowo umieści na stronie Sklepu informację o zmianach w Polityce Prywatności. Wraz z każdą zmianą, nowa wersja Polityki Prywatności będzie udostępniana do publicznej wiadomości z nową datą. W razie wątpliwości lub sprzeczności pomiędzy Polityką Prywatności, a udzielonymi przez Klienta zgodami na przetwarzanie danych osobowych, niezależnie od postanowień Polityki Prywatności, zawsze podstawą do podejmowania oraz określenia przez Administratora zakresu działań są dobrowolnie udzielone przez Klienta zgody lub przepisy prawa.
9. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane także w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danemu Klientowi profilu dla potrzeb dokonywania analiz lub przewidywania preferencji Klienta, jego zachowań, postaw i dostosowywania informacji przekazywanych Klientowi za pośrednictwem Sklepu.
XIII. Pozostałe postanowienia
XIV. Wejście w życie regulaminu